Viharos siker helyett, viharos bukta!
Oké, igazságtalan vagyok eme filmmel, hiszen mindig megvédem az aktuális blockbuster filmeket, mivel szeretem az ilyen típusú katasztrófafilmeket, de mikor már engem untatnak a látottak és kis híján elalszom a film harmadán, ott már tényleg komoly zűr van, hiszen még a legutolsó Transfomers-t is élvezettel bámultam pedig az is egy gigaköltségű trash.
ÉS NEM!!!
Nem a film hibája, hogy cefetül unalmas! Egy világromboló katasztrófafilmtől nem is vár az ember mást, minthogy egy mondvacsinált sztorival és karakterekkel lássa romba dőlni a világot és mindezt áhítattal és élvezettel bámulva a képernyőre meredten, miközben tolja magába a sós szart amitől liter szám önti magába a cukros löttyöt.
Épp a hétvégén futott a Twister az egyik adón, amit még mindig élvezettel nézek végig, akárcsak az Armageddon-t vagy a Függetlenség Napját. Nyilván kőkemény nosztalgia van benne és itt a lényeg!
A '90-es években nem készültek tucatszám egymás hegyén-hátán az ilyen világpusztító látvány mozik, évente egy vagy két ilyen filmet kaptunk és naná, hogy rá voltunk izgulva, mint az állat, akik az ezredforduló táján születtek és nőttek fel azoknak a fentebb említett filmek csak egy a sok közül érzést vált ki, ahogy manapság bennem is, mikor ilyen filmek kerülnek a mozikba.
Az Űrvihar egyetlen hibája, hogy rossz időben készült. Teszem azt 10 éve még bőven megállta volna a helyét, ahogy a 2012 is amit én magam az utolsó világpusztítós katasztrófafilmnek tartok, aminél már érződött, hogy ez a műfaj elfáradt, nincs benne több, pont ezért nem volt már a Függetlenség napja folytatása sem nagy durranás, ahogy a Jurassic World esetében is az hogy dínók elől menekülünk már megint, nagyon nagyon kevés. Igyekeztek cifrázni egy politikai krimi vonallal, ami meglepően jól működik, de sajnos kevés volt ahhoz, hogy végig érdekeljen. Maga a film olybá tűnik, hogy a 2012 és az Armageddon keveréke. Sajnos eljutottunk oda, hogy egy város elpusztulása már bagatel jelenet és egyáltalán nem mozgat meg a helyzeten az sem javít, hogy a látvány harmat gyenge, pedig Dean Devlin-től, aki producere és írója volt a Függetlenség Napjának reméltem ettől tud kreatívabb lenni, ha inkább a politikai szálra koncentrálnak és a katasztrófafilm klisé helyett jobban működött volna, de így csak erős közepes.